Zdrowe odchudzanie

Zima sprzyja gromadzeniu zbędnych kilogramów. Wie to każdy, kto pewnego kwietniowego poranka stwierdził, że nie mieści się już w swoje ulubione spodnie. Takie dotkliwe zamanifestowanie naszego ciała o nowych kilogramach bywa szokujące dla wielu i powoduje szybką chęć pozbycia się ich. A szybko, zwykle oznacza niezdrowo.

Niezdrowe odchudzanie

Każdy kto pragnął w szybkim czasie zgubić zbędne kilogramy w pewnością rozważał środki takie jak: głodówka, suplementy diety, a nawet zabiegi operacyjne. Są to metody, które są niezwykle niebezpieczne dla zdrowia. Niewiadomego pochodzenia i o nie do końca znanym składzie suplementy diety są wręcz śmiertelnie niebezpieczne, a głodówki tylko rozchwieją nasz nasz metabolizm i najpewniej spowodują efekt jojo, czyli szybkie ponowne przybranie na wadze. Aby pozbyć się zbędnych kilogramów, trzeba podejść do tego zupełnie w inny sposób.

Zdrowe odchudzanie

Odchudzanie wymaga wielu poświeceń ale również często całkowitej zmiany trybu życia. Dla wielu będzie to zbyt trudne zadanie, jednak dla tych kilku jednostek oznaczać to będzie nie tylko niższą wagę, ale przede wszystkim nowe, lepsze życie.

Do rzeczy, które mają kluczowy wpływ na jakość odchudzania należą:

– dieta – najważniejsza pozycja na liście. Nie może to być oczywiście głodówka, czy inne formy ograniczania ilości dostarczanego pokarmu. Nie w ilości jest rzecz, a w jakości. Dlatego jedzenie powinno być urozmaicone, składające się z pełnowartościowego białka, naturalnych tłuszczy roślinnych i z pełnowartościowych produktów zbożowych, najlepiej tych z pełnego przemiału. Doskonałym pomysłem przed wdrożeniem diety jest udanie się do specjalisty. Po zapoznaniu się z naszymi wynikami i oczekiwaniami, dietetyk ułoży specjalnie dla nas przystosowaną dietę

– regularność jedzenia – aby efekty stosowanej diety były maksymalnie pozytywne, posiłki powinny odbywać się w miarę regularnie. Dziennie powinno to być 4-5 posiłków, najlepiej o stałych porach. Ważną sprawą jest to, żeby ostatni posiłek jeść maksymalnie na 2-3 godziny przed snem

– aktywność fizyczna – ruszenie się z kanapy jest niezbędne, aby proces odchudzania miał pożądane efekty. Nie musi to być oczywiście nic wielkiego, wystarczy jakakolwiek aktywność fizyczna, uprawiana najlepiej 3-4 razy w tygodniu. Może to być bieganie, jazda na rowerze, lub po prostu ćwiczenia fizyczne na siłowni.

Nietypowe sposoby na odchudzanie

Z pewnością wielu z nas ma swoją pierwszą dietę i odchudzanie już za sobą. Czas pełen wyrzeczeń, zmian nawyków żywieniowych itd. Dla jednych był to czas sukcesu i powrotu z tarczą, a dla innych jedynie chwilowa przerwa w dotychczasowym trybie życia. Czemu tak się stało? Czy osoby te popełniły jakiś błąd?