Rola wody w odchudzaniu

Chcąc skutecznie schudnąć wiele osób sięga po sprawdzone sposoby w postaci diety i aktywności fizycznej. Jest to jak najbardziej wskazany kierunek, jednak podczas doboru jadłospisu niejeden dietetyk Nowy Sącz wspomni jeszcze o innym bardzo ważnym elemencie sprawnego, a przede wszystkich zdrowego odchudzania. Jest nim oczywiście woda.

Dlaczego woda jest tak ważna?

Woda jest najważniejszą substancją dla naszego ciała. Jakiekolwiek zaburzenie jej ilości w naszym cele, które skądinąd składa się w około 65% z wody, powoduje bardzo poważne komplikacje zdrowotne.

Woda pełni bardzo ważną role w wielu aspektach i dziedzinach związanych z funkcjonowaniem naszego organizmu. Ma wpływ na:

– usuwanie toksycznych produktów przemiany materii

– funkcjonowanie komórek i tkanek – jest ich materiałem budulcowym

– regulacje temperatury ciała

– poprawia wchłanianie składników odżywczych

To tylko nieliczne funkcje wody, których lista jest przeogromna. Poza nimi woda ma wpływ również na prawidłowy proces odchudzania.

Woda, a odchudzanie

Równie istotną rolę co w codziennym funkcjonowaniu, woda pełni również w procesie odchudzania. Zastosowana dieta, niezależnie czy jest oczyszczająca, czy typowo odchudzająca, powoduje wydzielanie się w organizmie większej niż zwykle ilości niepożądanych toksyn. Aby usprawnić proces ich usuwania z organizmu, powinno się zwiększyć ilość wypijanej dziennie wody. Posiada ona znakomite właściwości filtrujące i oczyszczające. Z tego powody bardzo dobrym codziennym zwyczajem podczas trwania diety jest wypijanie zaraz po przebudzeniu szklanki wody z cytryną. Uzupełni to poziom wody po nocy, a zawarta w wodzie cytryna poprawi oczyszczanie organizmu.

Innym ciekawym skutkiem picia wody podczas trwania diety jest mniejsze zapotrzebowanie na jedzenie. Wypełnianie żołądka wodą zmniejsza poczucie głodu i pozwala na uniknięcie oszukiwania podczas diety w postaci podjadania między wyznaczonymi posiłkami.

Ile powinno się pić wody? Wszystko zależy od wielu czynników: wieku, trybowi życia, aktywności fizycznej itd. Przyjmuje się. że zalecana dawka to około 2 litrów dziennie. Podczas diety można ją zwiększyć, a podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych koniecznie trzeba ją zwiększyć. Nawet do 3 litrów dziennie.

O czym należy pamięta? Przede wszystkim o tym, aby pic czystą wodę. Bardzo niewskazane jest picie alkoholu i napojów słodzonych.