Jak dbać o zdrowie i schudnąć?

Zazwyczaj, jeśli tylko nasze codzienne odżywianie jest zdrowe i nie mamy zbyt wiele nieodpowiednich nawyków żywieniowych – możemy się cieszyć świetną figurą i zgrabną sylwetką. Natomiast w momencie, kiedy chcemy coś w swojej figurze poprawić, warto oczywiście zacząć uprawiać sport, ale przede wszystkim warto wziąć pod uwagę sposób odżywiania się. Może nam w tym pomóc dietetyk Kraków. Bo przecież to, co jemy wpływa na nasz nastrój, na nasze samopoczucie, może powodować groźne choroby, a także otyłość. Dodatkowo, warto też zwrócić uwagę na to ile pijemy. Dorosły człowiek w ciągu dnia powinien przyjmować aż 2 litry płynów! Oczywiście najlepiej, aby była to woda mineralna lub źródlana.

Produkty, które dostarczają naszemu organizmowi energii

Energii potrzebujemy w zwiększonej ilości wtedy, kiedy planujemy większy wysiłek fizyczny, trenujemy i mamy taką świadomość, że będzie to dla naszego organizmu duży wysiłek. Wówczas możemy pozwolić sobie na większą ilość węglowodanów, a nawet na specjalne batony typu „fitness” dedykowane do spożycia po treningu. Jednak, jeśli nasz tryb życia jest raczej siedzący, a nasza aktywność fizyczna okazjonalna – zdecydowanie powinniśmy ograniczyć ilość węglowodanów w naszej diecie, gdyż powodują one tycie, a odchudzanie na pewno nie będzie skuteczne. O ile prostą sprawą jest to, aby odstawić słodycze, o tyle trzeba też przyzwyczaić się do gorzkiego smaku herbaty, a także ograniczyć takie produkty jak makarony, owoce czy pieczywo pszenne do maksymalnie dwóch posiłków w ciągu dnia.

Zwrócenie się w kierunku natury

Ogólnie uważa się, że produkty będące wysoko przetworzone są dla naszego organizmu niezdrowe. Dlatego też idąc na zakupy warto zatrzymać się odrobinę dłużej przy sklepowych regałach po to, aby sprawdzić co ma w składzie produkt przez nas wybierany. Regulatory, konserwanty i inne dziwne substancje nawet nie brzmią zdrowo i na pewno takie nie są. Alternatywą dla produktów wysoko przetworzonych mogą być wartościowe i smaczne warzywa. Są naturalne, zawierają wiele wartościowych substancji odżywczych i nie są tuczące.

Warto też wziąć pod lupę spożycie soli

Okazuje się, że jak pokazują badania, bardzo często nasza dieta obfituje w duże ilości soli. Zmienia ona smak potraw na mniej naturalny, a dodatkowo w dużych ilościach może powodować takie choroby jak nadciśnienie czy cukrzyca. Oczywiście – nie chodzi o to, aby nagle całkiem zrezygnować z soli i przejść na jedzenie dla przedszkolaków – raczej chodzi o to, aby świadomie z niej korzystać, a wtedy kiedy to możliwe – zastępować ją na przykład ziołami.