Błędy w odchudzaniu

Lato to okres, w którym zazwyczaj chcemy pochwalić się smukłą sylwetką na plaży. Osiągnięcie tego nie jest łatwe, potrzeba bardzo dużo silnej woli aby odchudzanie Kraków przyniosło upragniony efekt. Wiele osób popełnia także błędy, które często powodują efekt jo-jo.

Podstawowym błędem, który jest powszechny wśród odchudzających się osób, jest stosowanie długotrwałych głodówek. Udowodniono, że krótkie pozbawienie organizmu dostępu do kalorii – na dzień lub dwa – pozwala na detoks, oczywiście przy jednoczesnym piciu dużej ilości wody mineralnej. Jednak na dłuższą metę głodówka, która nie jest prowadzona pod okiem specjalisty, może zaszkodzić naszemu organizmowi i w ogóle nie przyczynić się do spadku wagi. Może stać się wręcz odwrotnie – ciało pozbawione kalorii zaczyna je magazynować w postaci tłuszczu.

Nie tylko zupełny brak jedzenia, ale i zła dieta prowadzi zwykle do tego, że jesteśmy niezadowoleni ze swojej sylwetki. Jest wiele jadłospisów dostępnych w internecie, jednak nie są one przeznaczone dla każdego. Nie istnieje dieta uniwersalna, która spowoduje spadek wagi u wszystkich ludzi z nadwagą. Trzeba wziąć pod uwagę swój tryb życia, wykonywaną pracę, stan zdrowia i wiele innych czynników, które mają wpływ na zapotrzebowanie kaloryczne. Zbyt mała ilość przyjmowanych kalorii może spowodować szybki spadek wagi, ale gwarantuje także szybki jej nawrót.

Najprostszym sposobem, aby nie zrobić krzywdy swojemu organizmowi jest dietetyk. Kontakt ze specjalistą pozwoli dobrać dietę przeznaczoną specjalnie pod nasz tryb życia. Również nasze upodobania kulinarne są ważne dla dietetyka, który weźmie je pod uwagę układając jadłospis. Dzięki temu jedzenie przy odchudzaniu może być przyjemnością a nie tylko męką i głodzeniem się.

Pamiętajmy, że sprzymierzeńcem diety w gubieniu wagi jest ruch. Jeśli dotychczas prowadziliśmy wyłącznie siedzący tryb życia, warto zacząć od krótkich spacerów, z czasem przechodzących w szybsze marsze na dłuższe dystanse. W ten sposób przyzwyczaimy mięśnie do pracy i unikniemy bolesnych zakwasów. Dobrym wyjściem będzie także jazda na rowerze, rodzinny wypad na rolki lub wyjście na basen. Jest tak wiele różnych rodzajów aktywności fizycznej, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Trzymając się tych wszystkich reguł i korzystając z pomocy specjalisty, osiągnięcie upragnionej wagi może okazać się mniejszym wyzwaniem, niż nam się wydawało.